Monday 25 February 2013

Ku Jemput Jodohku ~ review novel motivasi DERITA CINTA TIDAK BERBALAS~


Assalamualaikum wbt .. bonjour fellas ..

Bismilahirahmanirahim....

hello everybody! whatssup?? having a lunch? sure never forget am i rite.... bhahaha.. well today nak represent review about motivate novel entitle " Ku Jemput JodohKu" by Fadhlan Al-Ikhwani.. cetusan motivasi mengubat hati lara.. well buku neh banyak membantu dari segi rohani dan islamic sebenarnya bagi kita yang pernah putus cinta and frustration! hikhikhik.. siri inspirasi wanita khususnya..



     Dah hampir semua yang ana baca.. well this book really awesome! sebab ape? sebab ape yang author motivate memang membantu.. dah lah bagi motivasi fizikal tambahan pulak aspek agama.. AWESOME gilerr!  korang mungkin ade couple? ada buah hati? ada yang adore kan? so korang boleh kompremkan ke yang dia itu untuk korang? kadang-kadang becinta bagai nak rak pon boleh putus tengah jalan.. lepas tuh prust menonggeng! hekhek .. hope korang tak macam tuh lah kan..  yang penting jangan serahkan CINTA kita 100% untuk orang .. jika kita yakin dia jodoh kita beristikharah lah PAda Allah swt ... kalau Allah swt izinkan maka teruslah mengikat tali ikatan supaya kita tak melakukan dosa. sudah melalut pulak kan..



    Buku neh untuk merawat hati bagi mereka khususnya kaum wanita, sebab wanita neh insan yang lemah + suka melakukan sesuatu diluar kawalan.  so dengan adanya buku neh dapat lah memuhasabah diri kita. sedikit review dalam buku neh,motivator mengajar kita cara untuk menghadapi hidup selepas kita kecewa, cara menghadapi perasaan jika terbayang sidia semula, cara berinteraksi selepas kita kecewa, jika mendapat invatation perkahwinan dari dia.. hurmmm dan banyak lagi.. memang sesuai dan berbaloi lah kalau baca.. membaca tak rugi pun kan.. =D  ..


see foto kat atas tuh, khas untuk pesakit DCTB (Derita Cinta Tidak Berbalas) ngehh ngehh =D

De 'Publised =)


No comments:

Post a Comment